Trening siłowy w domu bez sprzętu

Jeśli marzysz o pięknej, wyrzeźbionej sylwetce to trening siłowy jest właśnie dla Ciebie. Wzmacnia on wszystkie nasze mięśnie, rozbudowuje je i sprawia, że z dnia na dzień stajemy się coraz silniejsi. Mimo, że czasem bardzo chcemy rozpocząć takie ćwiczenia, blokuje nas konieczność uczęszczania do siłowni. Powody tego bywają różne- dla jednych jest to cena, jaką trzeba zapłacić za wstęp, dla drugich nieśmiałość i niechęć pokazania innym swojego niewypracowanego jeszcze ciała i być może braku wiedzy. Opory te nie stanowią jednak bariery nie do pokonania i nie są powodem do rezygnacji z marzeń o idealnym ciele. Doskonałą alternatywą dla siłowni może być domowe zacisze, gdzie w spokoju i bez obecności gapiów będziemy mogli powalczyć ze swoimi słabościami.

Treningi siłowe w domu, nawet bez posiadania jakiegokolwiek sprzętu są możliwe. Wystarczy odrobina kreatywności i trochę samozaparcia, a warunki do ćwiczeń stworzą się same. Najważniejsza jest tutaj systematyczność oraz cierpliwość, ponieważ na efekty trzeba zapracować, nie przychodzą one w jednej chwili i z tego samego powodu nie należy się łamać, jeśli wydaje nam się, że mimo wysiłku nic się nie zmienia. Równie istotne jest określenie celu, jaki będzie nam przyświecać. Być może chcemy wyrzeźbić całe ciało, nie pomijając żadnej partii mięśni, ale możliwe, że chodzi nam tylko i wyłącznie o brzuch, nogi czy biceps. W drugim przypadku osiągnięcie celu będzie o wiele łatwiejsze i mniej męczące, jednak jeśli satysfakcję ma nam przynieść dopiero rozbudowanie mięśni całego ciała, nie wahajmy się i zacznijmy działać. To, co włożymy w pracę nad sobą zwróci nam się z nawiązką. Warunki domowe wydają się nie sprzyjać osiąganiu celów. Nic bardziej mylnego! Nasze mieszkanie to miejsce, w którym czujemy się najlepiej, dlatego być może właśnie tutaj nasz trening będzie najbardziej swobodny i produktywny. Dodatkowym atutem jest fakt, że w domu możemy skorzystać z każdej wolnej chwili, by uprawiać sport, każdy moment jest na to dobry, natomiast dojazd do siłowni jest często czasochłonny i demotywujący- trzeba koniecznie wygospodarować na to jakiś blok czasowy. Tak naprawdę wystarczy skrawek podłogi i jakaś mata, by móc rozpocząć przygodę z ćwiczeniami siłowymi.

Jak często powinniśmy wykonywać ćwiczenia siłowe? Każda grupa mięśniowa powinna być trenowana 3-4 razy w tygodniu, ale konkretny plan zależy już od nas i od naszych predyspozycji. Na początek nie powinniśmy się przeforsowywać, gdyż wcale nie przyspieszy to efektów naszej pracy, a może powodować jedynie nieprzyjemne kontuzje i osłabienie organizmu. Trenowanie w domu daje nam możliwość modyfikacji czasu ćwiczeń. Im więcej mamy wolnego czasu, tym obszerniejszą jego ilość możemy przeznaczyć na trening. Przy wyborze odpowiednich ćwiczeń powinniśmy sugerować się wspomnianymi celami, które sobie postawiliśmy. Treningi na wypracowanie mięśni ramion w warunkach domowych opierać się mogą na różnego rodzaju pompkach, „desce” oraz podnoszeniu ciężarów- jeśli nie posiadamy hantli, z powodzeniem można zastąpić je butelkami z wodą.  Podobnie łatwo pracuje się nad mięśniami nóg. Tutaj również można wykorzystać butelki napełnione wodą, tym razem do wykonywania przysiadów, wykroków lub wyskoków z obciążeniem. Trening brzucha to przede wszystkim „deska”, a także skręty tułowia wykonywane z pozycji leżącej, przy których także przyda się obciążenie. Przed rozpoczęciem i po zakończeniu każdego treningu konieczne jest wykonanie rozgrzewki, by mięśnie mogły rozciągnąć się przed wysiłkiem. Uchroni nas to przed kontuzjami i ułatwi wykonywanie ćwiczeń.

Budowanie masy mięśniowej polega nie tylko na treningach. Kolosalne znaczenie ma tu również dieta. Nie możemy jeść wszystkiego, co popadnie. Trzeba postawić na zdrowe, wartościowe jedzenie, które będzie paliwem dla naszego organizmu. Zadbajmy o dostarczanie odpowiedniej ilości białka wraz z pożywieniem, gdyż to właśnie ono buduje mięśnie i odpowiada za ich regenerację. Jedzmy więc produkty, które są w niej bogate, takie jak kurczak, ryby, jajka, nabiał i rośliny strączkowe. Zdrowa żywność zapewni nam także porcję witamin i minerałów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Sport sprawia, że nasze zapotrzebowanie na wszelkie składniki odżywcze rośnie, co powoduje, że nasza dieta może nie dostarczać nam ich właściwej ilości. W związku z tym warto zażywać suplementy diety, które zapewnią uzupełnienie wszelkich niedoborów. Sklep MUSCLE ZONE posiada w swoim asortymencie bogatą gamę takowych suplementów. Możemy znaleźć tu odżywki, które spożywa się przed, w trakcie i po treningu, a także tak zwane boostery treningowe, za sprawą których zwiększymy swoją wytrzymałość i produktywność. Witaminy i minerały, również obecne w sklepie MUSCLE ZONE posiadają doskonałą przyswajalność, a obszerna oferta pozwala na wybór tych suplementów, które wydają się być najbardziej potrzebne naszemu organizmowi. Dopiero połączenie treningów, właściwej diety i suplementacji sprawi, że uprawianie sportu stanie się dla nas przyjemnością, a zdrowy tryb życia będzie normalnością, od której nie będziemy chcieli więcej uciekać.